Nový blog!!!! http://little-booktea.blog.cz

Dovolená Chorvatsko, Alpy 2017

31. července 2017 v 20:59 | Tereza Mlčochová
Ahoj!
Vítám vás zase u dalšího článku a jak jste asi zřéjmě pochopily jedná se o cestovní článek o dovolené na, které jsem byla 12 dní s rodiči a bráchou.
10 dní jsme strávili v teplé destinaci v Chorvatsku na stejném místě jako před 2 lety a poté 2 dny jsme byli v Alpách, kde počasí bylo o několik stupňů chladnější.

Vyjíždíme aneb cesta do Chorvatska, příjezd:
Na dovolenou jsme jeli 16.7 ve 3. hodiny ráno. Letos to bylo poprvé co jsme vyjeli ráno a ne večer v 21:00. Budík jsem si nastavil den předem na 2:05 hodin, abych všechno v klidu stihla dochystat. Nakonec jsem, ale přesto vstávala o 25 minut později, protože jsem si chtěla dočíst knihu. Vypnuli jsme všechny nepotřebné domácí spotřebiče , aby nejeli po dobu co budeme pryč zbytečně a vyrazili k autu. Vyjeli jsme přesně ve 3:00 hodiny. Naše trasa vedla přes Brno, Rakousko- Vídeň, Slovinsko a nakonec samozřejmě přes Chorvatsko, celkem asi 16 hodin a s 5 přestávkami. V půlce naši cesty nás potkala kolona aut na, které jsme uvízl zhruba tak 2 hodiny .. V Chorvatsku jsme jeli na dálnici okolo 4 požáru , které jsme točili na kameru společně s bráchou. Dokonce jeden byl blízko tak, že jsme viděli s auta za jízdy i oheň. Zbytek cesty už byl v pohodě a my jsme dojeli na místo v 18:30 s 2 hodinovým zpožděním. Vyšli jsme s auta a hned nás zarazil hodně vysoký vítr, který byl neobvyklý, protože jsme ho na žádné předešlé dovolené nezažili. Zavolali jsme pánu, kterému patřil náš apartmán a on nás za pár minut ubytoval. Jelikož jsme v tomto ubytování byli i před dvěma lety, tak jsem si to tam pamatovala.
Měli jsme celý apartmán, jelikož jsme si zaplatili dva pokoje, protože byly za výhodnou cenu. Apartmán měl 2 patra v prvním patře jsem spala já a brácha na manželské posteli a v druhé patře spala mamka a taťka. Protože, jsme měli dva pokoje a tak taktéž jsme měli samozřejmě i 2 koupelny, ale přesto jsme se koupali v jedné koupelně a to na patře rodičů.
První noc aneb den příjezdu:
Hned jak jsme byli ubytování, tak jsme všechny věci s auta přemístili do apartmánu a pustili jsme se do vybalování věcí, abych teda byla přesnější já a celkem i mamka. Za nějakou chvíli jsme se vydali do města, ale nevydrželi jsme v něm dlouho, protože byl velký, nepříjemný vítr. Dokonce večer, jsme se i celkem báli, protože vítr, byl tak velký, že dělal hluk.

Pobyt -10 dní v Chorvatsku:
Hned druhý den v Chorvatsku aneb den po příjezdu, jsem vstávala o kolo 7:30 hodin, abych došla pro pečivo na snídaní. Tak to pro pečivo jsem chodily každý den v Chorvatsku a naučila se i pár slov v chorvatštině jako např. rohlík- se řekne kifla a koblih -zas krafna. prostě samá krafna a kifla:3.
Na pláž jsme šli o půl desáté a hned jsme byli zklamaní s počasí, protože byl ještě pořád vítr a moře bylo studené a jelikož, vždycky jsme jeli o něco dřív a moře bylo studené a, když jsme odjížděli vždycky se začlo oteplovat a, proto jsme letos jeli později na dovolenou ať máme teplé moře.
Na každý den jsme měli povolené 2 zmrzliny, protože jedna zmrzlina stála v přepočtu 27 Kč, ale stejně jsem měla za den
aspoň tak 4! :)
(zbytek v celém článku!)

S pláže jsme se vraceli v jednu hodinu odpoledne a na apartmánu si uvařili nějaké jídlo s konzervy a odpočinuli si s toho únavného tepla a slunka. Zase nějak tak o půl 3 jsme se vydali zase k pláži.
V moři už začali vlny a já jsem si vždycky vzala lehátko a ne něho jsem se pověsila a houpala se na vlnách. Vlny moře sebou přinášeli i teplé proudy, ale zase i studené s ledového oceánu.
O půl sedmé jsme se vydali na pokoj se osprchovat od soli a povečeřet nějaké pečivo pro, které jsem zašla. V osm hodin jsme chodili do města a rodiče mi koupily Smoothies.

Tak to podobně probíhalo 5 dní až na to, že jsme se rozdělily na 2 skupina, já a mamka jsme chodili na pláž a koupali se v moři a taťka, brácha chodili do hor nebo do oběda zůstali na pokoji.
6 den jsme se chystali jít na oběd do restaurace, nějak okolo půl jedné jsem si zašli na ubytovnu sundat plavky, protože byl zákon ( nový), že se nesmí do města v plavkách. Sice i, když jsme chodili na pláž, tak jsme měli na plavkách tílko a kraťasi,ale prostě jsme nechtěla sedět v restauraci v mokrých plávkách a tak jsme se zašli převléct na naše ubytování.
Na oběd jsme si dali kuřecí řízek a hranolky, akorát brácha si dal pizzu funki s rajčaty, sýr, žampiony.
7 den byl zase obyčejný a nic neobvyklého se nedělo.

8 den jsem se vzbudila a jako vždy jsem se chystala pro pečivo, ale s překvapením jsem neviděla žádné slunce, ale jen tmavě modré až černé mračna. Celou cestu pro pečivo jsem se modlila, aby nezačal déšť, ale měla jsem štěstí, s pečivem jsem došla suchá, nepromočená :).
V okolo 9 hodiny začal velký déšť, který trval několik minut a pak přestal. Nevěděli jsme jestli ještě bude pršet nebo ne a tak jsme se dohodli, že zůstaneme do oběda na apartmánu a pak si zajdeme na oběd. Samozřejmě brácha nevydržel zůstat na pokoji a tak šel pro mandle, které prý rostli 300 metrů od parkoviště, kde jsme měli auto ( poz. auto nebylo u apartmánu). My jsme se s mamkou po hodině také rozhodli, že půjdeme nasbírat pár mandlí a pomůžeme bráchovi, ale vůbec jsme nevěděli, kde přesně je brácha a kde rostou mandlovníky. Šli jsme k autu a různě jsme hledali, kde by mohli být ty stromy až po 20 min. jsme našli schody, které vedl k hotelu a za hotelem rostli mandlovníky, ale bráchu jsme tam neviděli. Velice mě překvapilo, že mandle vypadá jak třeba nezralá malá broskev.
Nasbírali jsme čtvrť pytlíku a šli zpátky na apartmán.
O půl dvanácte jsme šli do restaurace a nechali mezi dveřmi bráchovi vzkaz, kde jsme šli.
Objednali jsme si každý jednu pizzu já jsem si dala funki, kterou měl brácha minule na oběd a taky jsme tuto pizzu objednali s sebou pro bráchu, mamka měla- hawai a taťka- mozarelu.

Předposlední den tedy 9
Ráno bylo zamračeno , ale teplo. Šla jsem jako vždy pro pečivo a potom jsme šli na pláž.
Taťka vzal kameru a foťák a šli jsme k pláž s útesy, kde jsme se minulý rok rádi potápěli, ale letos ne, protože už ve vodě po kolena byly ježci a já jsem rozhodně nechtěla riskovat, že do nějakého šlápnu. Na fotili jsme pár fotek u moře, ale moře bylo vážně strašně studené.
Okolo této pláže jsou opuštěné budovy, je vážně škoda , že tyto budovy nejsou využité. Jsou už opuštěné od války, bývalé Yougoslavie. Jenom jedna budova je spravená a předělaná na hotel, ještě před 2 roky, ta to budova byla opuštěná a letos už v ní bydleli Poláci, Češi, Slováci, atd.
Po obědě jsem šla sama poprvé na pláž, ale jelikož tam bylo až nesnesitelné teplo tak jsem se vrátila zpátky na apartmán. Tam mě čekalo, blbé zjištění! Mamka mi řekla, že pán u, kterého jsme měli být ubytování v Alpách o nás nic nevěděl, když jsme mu potvrzovali příjezd a to jsme ho měli zarezervovaný od Března. Měli jsme to přes jednu internetovou stránku a tak to s němi taťka s bráchou řešili a já s mamkou jsem šla k moři.
U moře jsem plavala a potápěla .
Večer jsme šli do města a koupili si pohár :3.

Večer byla bouřka a taťka to v 1 hodinu ráno fotil, tak tady máte fotečku blesku :).

Poslední den v Chorvatsku jsme strávili dopoledne na pokoji. Ráno to vypadalo, že může ještě pršet a bylo 16 stupňů , což bylo chladno na koupání. Tak taťka s bráchou zase řešili ubytování a nakonec našli hotel a napsali esms a šli jsme nasbírat mandle.
Potom jsme šli na pláž a koupali se, byli vlny, ale poměrně teplá voda. Počasí bylo ještě takové slabší.
Odpoledne jsme už ubytování měli vyřešené a do 6 h jsem se koupala v moři, potápěla a viděla jsem asi 26 cm ryby, bylo jich asi deset. Měla jsem problém se rozloučit s mořem a vylézt s vody s pocitem, že snad třeba zas za rok.
Večer jsme se balily a poté jsem šla s taťkou do obchodu
esun do Slovinských Alp:

Opět jsem měla nastavený budík na 6:30 a v 7:00 ráno jsem šla pro pečivo a musím říct, že jsem jím to tam skoro vykoupila :D.
Jak jsme byli už nachystaní, tak jsme vyrazili na cestu asi v 9:15
Cesta trvala 10 hodin a to jsme měli docela velké zpoždění. Jedna cesta na dálnici tam byla tak blbě označená, že jsme jeli a najednou zaterasa, tak jsmě měli docela velké zpoždění. V tuto chvíli nás potkal déšť a krupobití. Zjistili jsme, že to nebyla naše chyby, ale vážně cesta byla špatně označená, protože jeli další a další auta a vztekali se, že co mají teď dělat.

Dojeli jsme na místo v 18:45 asi a teplota dosahovala 16 stupňů, nám bylo dost chladno, protože jsme přijeli s 30 teplot do 16.Vystoupili jsme s auta a hledali dům číslo 1A našli jsme 1B,C, ale ne A uviděli jsme Čechy a zeptali se, oni nám poradili, i kde máme jít na recepci. Došli jsme na recepci a u baru stála pání. Ona nás zapsala na recepci a předala klíče mamce. Anglicky se ptala jestli je nás šest, ale my, že ne jen 4. Byla to první chyba hotelu, tak ještě museli odvléct postele co byli navíc.
My jsme s bráchou spali na gauči rozkládacím a mamka s taťkou v ložnici. Bylo tam plno zařízení co bylo až moc modernizované, která mě dokázala nadchnout!
Už bylo asi půl sedmé a my jsme se vydali na oběd do jedné restaurace, kterou nám doporučil jeden pán.
Přišly jsme do restaurace a všechna místa pro 4 byla plná až na jedno u okna sedli jsme si tam a všimli si, že je tam otevřené okno a na nás táhlo a ještě jsme byli prochlazení, protože venku chladno a i na hotelu jsme měli docela chladno. Já jsem chtěla zavřít okno a pán před námi začal něco říkat anglicky, asi proč to zavírám a já jsem ze sebe dostala jen oo a okno jsem rychle zpátky otevřela a pán chvala- děkuji. Nechápala jsem, proč pán si nesedl na naše místo, když chtěl mít otevřené okno a sedl si za něj :o.
Objednali jsme si jídlo já smažený sýr, mamka- palačinky a brácha kuřecí řízek a táta jen čaj, který byl opravdu skvělý!

Opravdu to byli kvalitní a výborná jídla a samozřejmě i velká!

Pak už jsme šli na hotel jsi lehnout, protože mě po celé cestě šíleně bolela hlava!

Alpský terén!
Ráno nás zbudil telefon od Dědy, myslel si, že jsme měli včera přijet a taťka mu pověděl, že jsme v Alpách. Poté jsme vyrazili do obchodu pro jídlo na výšlap do Alp a pro snídaní. Mamka udělala takzvaně přídělový balíček a to- rohlík, paštika, jablko.
Museli jsme posnídat na rychlo, protože jsme jeli do Staré fudžiny na lanovku vogel, cesta tam od hotelu trvá 1 hodinu.
Rychle jsme pojedli a vyrazili.
O kolo půl jedenácte jsme byli na místě a počasí už bylo 20 stupňů, řada na lístky byla dlouha a tam jsme zjistili, že lanovka vogel jezdí co půl hodinu a máme 2 min. se na ní dostat . Došli jsme zase do řady a najednou řada se dala do pohybu, lidi si pípli lístky a to je pustilo. My jsme měli takovou smůlu, že se to unás zastavilo nápisem full cabin- plná kabina. Za deset minut přijeli turisti s vrchu a zase rychle jsme si mohli pípnout a jít do lanovky!

Za deset minut jsme byli na hoře a tady jsou fotky výhledu!
Krásný pohled na Julské Alpy, výhled na jeden z nejvyších vrcholů je Triglav( 2 846 m)

Šli jsme po hřebenech Julských apl, aby jsme viděli výhled na národní park.
Na horu jsme šli hodinu a půl, na jednom vrcholu hřebenu byl zvonek, kde sis mohl zazvonit a tam jsme
po jedli. Brácha chtěl jít ještě dál, tak jsme pokračovali dalších 40 minut po hřebenech.
Zpátky jsme to vše sjeli lanovkou, aby jsme byli brzo u lanovky vogel.

O půl 3 jsme jeli domů a cestou jsme se zastavili vyfotit pár fotek u řeky, která byla nádherně průhledná :)
Ještě jedna fotečka na bohnické jezero:

Když jsme se vrátili na hotel, tak jsme šli zase do té restaurace co včera a já jsem si dala půl litru rajské polévky a napůl s taťkou ještě palačinky s brusnicami a výborný čaj.
Poté jsme se šli projít po krásné přírodě a městem, kde byl obchod s bonbonáma jak ve filmu. Normálně třeba kyselé žížalky byly v sudu a také, tam byli i velké lízatka :3.
Jeden obchod byl se zmrzlinou, který mě opravdu nadchl, prostě hotový sen! To, proto, že sis mohl sám natočit zmrzlinu a ozdobit.
Já jsem měla střední za 2,40E a natočila si do kelímku vanilkovou, jahodovou a čokoládovou zmrzlinu, kterou jsem si posypala ozdobami a polela kokosovou polevou mňam!

(No, už je trochu ujezená :3)
Poté už jsme šli na hotel.
Odjezd domů:
Domů jsme chtěli vyjet v 9 hodin, ale šli jsme k recepci a dát klíče a poděkovat za krásný pobyt, ale místo toho nám paní, která nás neubytovala se zeptala, jestli jsme platili a my jo a ona, že neví. 25 minut jsme skoro dokazovali, že jsme platili pobyt jedné paní, mamka to vysvětlovala anglicky a nakonec s toho vyplinulo, že tato paní ani by tam neměla mít přístup a oni se nám omluvili- I am Sorry!!
Poté jsme už vyjeli domů, cestou jsme uvízli asi 2 hodiny v zácpě v Rakousku ve Vídni. Domů jsme dorazili O kolo devíti hodin večer.

AA už jsme konečně nakonci tohoto článku, který mi opravdu dál hodně práce:). Snad se vám líbil a nezbláznily se s toho velkého čtení. Děkuji, že jste se vážně dočetli až sem!
Teď už vám jen můžu slíbit, že jsem zpět a články už budou pravidelně vycházet!
Tak co vás zaujalo? Líbil se vám článek?
Přeji krásný večer
Teri

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

V jakém ročním období se ti líbí nejvíce mé články?